به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بهبود تجارت جهانی از کووید، سریعتر از حد انتظار

پایگاه خبری فولاد ایران - سازمان تجارت جهانی (WTO) چشم انداز خود را در زمینه تجارت جهانی ارتقا داده و می گوید تجدید فعالیت های اقتصادی در نیمه اول سال 2021، باعث رونق تجارت کالاها حتی نسبت به قبل از همه گیری شده است. در حال حاضر حجم تجارت جهانی کالا در سال 2021 بالغ بر 10.8 رشد داشته است.  


به گفته سازمان تجارت جهانی WTO ، مسائل مربوط به عرضه مانند کمبود نیمه هادی ها و عقب ماندگی بندرها ممکن است زنجیره تامین را تحت فشار قرار داده و تجارت در مناطق خاص تحت تأثیر قرار دهد، اما ظاهرا این موانع تأثیرات زیادی بر روند کلی تجارت جهانی نداشته است.


به گزارش فولاد ایران، نگوزی اوکونجو-ایوئلا، مدیر کل سازمان تجارت جهانی گفت: "تجارت یک ابزار مهم در مبارزه با همه گیری بوده است و این رشد قوی نشان می دهد که تجارت پشتوانه مهمی در بهبود اقتصادی جهان است". وی افزود: "اما دسترسی نابرابر به واکسن ها، واگرایی اقتصادی را در مناطق مختلف تشدید می کند. هرچه نابرابری واکسن طولانی تر باشد، این احتمال بیشتر است که انواع خطرناک تری از کووید -19 ظاهر شود و پیشرفت بهداشتی و اقتصادی که تا به امروز داشته ایم را به عقب برگرداند".


منبع: راشاتودی

۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۲۲
تعداد بازدید : ۵۱۳
کد خبر : ۵۸,۹۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید